Nedeljsko popoldne drugega tedna v Namaachi. Končuje se
zanimiv vikend, pester in zelo razgiban. Evangelij današnje nedelje nam
predstavi priliko o usmiljenem Samarijanu, ki pomaga pretepencu na cesti … vsaj
pri današnji maši je salezijanski magister pristno, živahno in dolgo razložil
slednji odlomek: mimo pride duhovnik (magister) in gre mimo; pretepenca vidi
tudi novinec (salezijanski kandidat) ter ga pomiluje; na cesti ob Zavodu Marije
Pomočnice, kjer se je zločin zgodil, ga opazi protestant, ga naloži v avto ter
zapelje do bolnice na vrhu hriba, plača vso oskrbo in ko se vrne iz Svazija, bo
doplačal še ostalo, kar bo potrebno … Mislim, da komentar aktualizacije
evangelija ni potreben, ne za tukajšnje okolje, pa tudi za naše doma ne!

Mineva polovica našega prostovoljskega bivanja v mozambiški
Namaachi. Nočem hvaliti, a zadovoljno lahko potrdim, da so letošnji
prostovoljci več kot odlični. (Vsaj z mojega vidika : ) Mogoče sem se bal za
Matejo in Kristino, ki imata svoj specifičen karakter, a ponižno priznam, da
sem se motil. Bal sem se, kako se bo vživel Pavel iz Črne Gore, ker je pač
Črnogorec, a moram svoje predsodke opustiti. Vem, nihče ni popoln, najmanj jaz
sam, a tako zagnanih, vedno in povsod prisotnih prostovoljcev pri vseh
dejavnostih in prostem času v svoji kratki zgodovini še nisem imel. Več pa ne
bom hvalil, da ne bo kaj narobe : )

Seveda se s tem ne strinjajo vsi. Včeraj je pristopila
ravnateljica s. Dolorinda in mi naložila par krepkih. Priznam, pretiravam. Niso
bile krepke, le kakšna skrb se vedno najde. Sestre se čutijo odgovorne za nas,
zato jih pač skrbi, če se gremo kopat na slapove ali odidemo zvečer na kakšno
pivo. Sestre so sestre, jaz sem salezijanec, a mladi prostovoljci so kot vsi
ostali mladi tega sveta, le da del svojega časa preživljajo drugače. Zato pa še
niso nune in ne salezijanci. In bolj ko jih omejujemo, slabši smo v njihovih
očeh. S tem ne mislim, da meje ne obstajajo, a je velika razlika med bodečo
žico ali zeleno ograjo … In nenehni boj med dobrim in zlim me utruja. Boj med
sistemom in spremembami me teži. Vedno bolj in bolj … Kako izstopiti iz
sistema, ki me je naredil takega kot sem, me izoblikoval, da bi pričeval v tem
svetu, ne v »sistemskem« svetu …

Da ne bom preveč filozofiral, se rajši spomnim včerajšnjega
popoldneva. Macuacua, kraj na koncu sveta, za katerega sem lani dejal, da ga še
obiščem. In včerajšnji popoldne smo se odpeljali na planjavo, zaraslo s
savansko travo in tu pa tam kakšnim bolj ali manj suhim drevesom ter kolibo v
bližini. Kraj, ki izumira. Maja je dejala, da je to kraj, kjer ljudje živijo.
In nič drugega. Ker dejansko ni nič drugega. Na prste prešteti odrasli in nekaj
več otrok z iskrivimi očmi in nenehnimi pogledi ob obisku belcev. Kot prošnja v
Svetem pismu: zaradi enega pravičnega naj Bog prizanese temu kraju … Zame
ostaja najlepši kraj, ker se nima s čim ponašati …

Tudi sobotni večer je bil v znamenju skorajšnje prekršitve,
čeprav smo dobili vsa dovoljenja za večerni izhod. Ne mislim, da je treba
žurirati do onemoglosti ali se paziti vsake sapice, ki v teh krajih pišne skozi
razbito okno, vendar pa si ne moremo zatiskati oči, da se današnji mladi
povezujejo, vključno s prostovoljci, na drugačen način. Povezuje jih glasba,
ples in pijača. Uf, boste porekli, tri stopnice pekla … Ja ljubi Bog, koliko pa
jih še dobimo na limanice klečanja v cerkvi?! Klečanje v cerkvi je lahko tretja
ali četrta stopnja, ko mladi spoznajo vrednost Božje prisotnosti. A začetek je
v današnji realnosti: to pa so kraji, kjer se mladi družijo. Obrobni mladi,
izgubljeni mladi, zapuščeni mladi, ne tisti mladi, ki jih imamo ovite v vati in
skrbno negovane ali ki so že formirani ni je delo z njimi čudovito …

Tukaj ni nič drugače. Mladi Namaašani (ne pozabimo, da so
Afričani) gredo v sobotah zvečer ven, v barake z glasno muziko, na ples, na
razmajen biljard, na pivo, ki si ga zaradi pomanjkanja delijo ne na pol, temveč
na četrt. Bližina meje pa omogoča omamo v obliki bolj ali manj kvalitetne trave
…

To je tudi tukajšnja realnost. Dobra in slaba. In ne vidim
razloga, da prostovoljci, polnoletni in samostojni, ne bi smeli »pričevati« v
teh okoljih. Pričevati sem dal v narekovaj, ker ne gre v prvi vrsti za Božje
pričevanje, temveč za človeško, mladinsko pričevanje. Prostovoljci so mladi kot
vsi ostali, a s svojim delom za druge, razdajanje, so velik vprašaj ali klicaj
med tukajšnjimi mladimi, da se splača vlagati v soljudi, da spoznajo, od kod
njihova moč. Mladi v teh okolji spoznavajo prijatelje, ideje, idole, če hočete,
in kakšne bodo spoznali, če nas v teh okoljih ne bo? Če pa se sol pokvari, kdo
jo bo solil …
Že sveti Avguštin je dejal nekaj v tem stilu: barbari uničujejo
rimsko kulturo, a sprejeti njihov način življenja in vedenja pomeni ponižati
sebe, toda prenesti Kristusa mednje, da jih prekvasi … No, tega tako ni rekel,
mogoče mislil, mogoče pa se celo motim (preverite v filmu : )

Spet filozofiram … Vsi smo preživeli in danes so vsi prostovoljci
na rednem delu med dekleti internata in mladimi na oratoriju. V prej omenjeni
pridigi današnje jutranje maše je magister novincev naštel vseh sedem
zakramentov in še enega za povrh: sveta nevednost ... Ne bom več dolgovezil,
temveč se spomnil na tisti skriti blagoslov, ki nam ga je dal Peter ob odhodu z
Rakovnika. Najbrž ne bi bil tako učinkovit, če bi ga naredili slovesnega, vsem
navzočega … Ali pač?
Komentarji
Objavite komentar