Od Jezusa do človeka in nazaj
Kristologija, nauk o Kristusu, je več kot zanimiva. Spoznavamo, kako je Cerkev »odtujila« Jezusovo človeško plat in ga naredila za neko duhovno substanco, ki je nedosegljiva in nepojmljiva. Mi pa ga spoznavamo kot moža, ki je mizaril pri Jožefu, torej je bil močan; gotovo je znal kakšno besedo grško zaradi kupčij in sklepanj poslov, in Pilat gotovo ni govoril hebrejsko ali aramejsko; prehlajen je bil in kihal; grajal je farizeje, ker jih je imel rad … mi pa ga kujemo v nedosegljiv ideal. Zgradili smo nauke, dogme, sisteme, Jezusa pa smo pozabili …
Strokovni vic: Teologi Josef Ratzinger, Karl Rahner in Hans Küng so se odpravili v Sveto deželo po Jezusovih poteh. Ustavili so se ob Genezareškem jezeru, kjer jih je lahkota spomnila na malico. A s seboj niso imeli ničesar. Pa se Ratzinger odpravi na drugo stran po jezeru po kruh. Pride nazaj, seveda spet po vodi, pa se Rahner spomni, da bi potrebovali nož za rezanje kruha. In se po vodi odpravi ponj. Ko se vrne z nožem in nareže kruh, si Küng zaželi še marmelade in se odpravi ponjo. A ko stopi na gladino, pade v vodo … Pa pravi Ratzinger Rahnerju: »Sem ti rekel, da mu povej, kje se nahajajo kamni.«
Po polomiji prve ure je tudi morala in bioetika postala zelo živahna. Umetna oploditev, homoseksualnost, spolni odnosi so zelo razburkali mnenja udeležencev. Čeprav Cerkvi po eni strani očitajo, da vse prepoveduje, to ni res, saj ne prepoveduje kontracepcijskih tablet in ne obsoja homoseksualcev, je pa jasna in odločna v namenih teh dejanj. A kljub temu so mnogi imeli drugačna mnenja kot profesor … Glede tega obstajata dve smeri: pogled na dejanje glede na posledico (če je posledica dobra, je dejanje dobro) in pogled na dejanje glede na namen (če je namen dober, je dejanje dobro). Nekdo od misijonarjev je tiho pripomnil: »Sam mislim drugače, a tega ne oznanjam!« Galilej današnjega časa …
Na splošno se sam zelo čudim polarnosti med »statičnostjo« Cerkve in njenega nauka ter širokim in odprtim razmišljanjem profesorjev, ki največkrat sami postavljajo pod vprašaj cerkveno strukturo in nauk. V nečem pa smo si vsi edini: treba se je vrniti k začetkom, k Jezusu in opustiti dvatisočletni balast, ki se je nabral …
Ker sem v Rimu, še definicija trenutka. Vemo, kaj je dan, ura, sekunda. Trenutek pa je čas, ki preteče od takrat ko se na semaforju prižge zelena luč in ko voznik za vami (ne)strpno zahupa, da je treba speljati …
Ker sem v Rimu, še definicija trenutka. Vemo, kaj je dan, ura, sekunda. Trenutek pa je čas, ki preteče od takrat ko se na semaforju prižge zelena luč in ko voznik za vami (ne)strpno zahupa, da je treba speljati …
Komentarji
Objavite komentar