O kompleksnosti Ciudad Don Bosca
Ob koncu (pre)kratkega meseca so pogledi na kolumbijsko
realnost in salezijansko delo zelo mešani. Če se z mislimi že lotevam
vsakodnevnega dela, ki me čaka doma, pa je srce še vedno v barriosih. Ne, ni
bilo lahko in čeprav bi si še želel ostati, bi bilo verjetno še težje. Kljub
vsej revščini in nasilju so ulice polne ljudi, noči so zaznamovane z mešanico
glasbe od vsepovsod, otroci in mladi so na vsakem koraku. Kolumbijci so ljudje
glasbe in plesa, predvsem pa ljudje gostoljubja in objemov. To je utrip
življenja, ki me zamoti in posrka …
Prvič sem v prostovoljskih izkušnjah živel v salezijanski
skupnosti. Po tolikih letih mi je to pač zlezlo pod kožo in ni lahko toliko
časa živeti nekje sam, izven družine, kakršna koli je že. Tukajšnja skupnost je
res zatočišče. Direktor Rafael je ob neki priliki dejal, da ima vsak toliko
dela, da sploh nimajo časa ne za razprtije ne za deljenja ne za vrtičkarstva.
Pravzaprav smo se redno srečevali le zjutraj: hvalnice, premišljevanje, sv.
maša in zajtrk. Nato pa spet naslednje jutro … A trenutki skupnega življenja so
neprecenljivi in jih bom pogrešal. So le drugačni kot pri nas. Neobremenjeni z
malenkostmi, s klerikalizmom, zunanjo podobo in izgledom. Sproščeni, tako kot
adoracija pred Najsvetejšim: brez zateglosti, liturgičnih mahinacij in obrazcov ...
Tudi delo z mladimi, ki niso iz urejenih družin, torej so
večinoma nevzgojeni, nikakor ni lahko. Dodatno salezijansko poslanstvo kljub
finančni pomoči krepko otežuje država in njena birokracija. Pred leti je »stopila«
salezijancem na prste in odločila, da lahko še naprej delajo za mlade, le da bo
država postavljala pogoje. In jih. Država določa, kdo pride v salezijanske
internate in salezijanske ustanove jih morajo sprejeti. Vsak otrok, ki pride v
zavod, ima od države dodeljenega varuha oz. kar advokata, ki skrbi za njegove
pravice. Zato se med 16 in 17-letniki po dvoriščih sprehajajo tudi taki, ki bi
jih don Bosko že zdavnaj nagnal …
Vodenje cele armade zaposlenih zahteva usposobljenost in
pripravljenost, kakršne pri nas ne poznamo. Občudoval sem zaposlene, s katerimi
smo bili na terenu. Priznam, da bolje živijo salezijanskega duha kot sam. Ne
bom pozabil, kako je Omar nekemu otroku, ki je prvič prišel v skupino Derecho a soñar, na njegovo vprašanje,
kdo je don Bosko, tako doživeto opisal njegovo življenjsko pot v parih minutah.
In pomenljiv zaključek: kakor takrat v Turinu ali kjerkoli že, tako danes v
Medellinu, v našem barriu …
Poglavje zase so mednarodni prostovoljci, ki jim je Ciudad don Bosco ponudil sodelovanje.
Opazi se, kdo je prišel preko salezijanskih ustanov, ki finančno podpirajo »projekte
v tretjih državah« in kdo je prišel iz osebnega prepričanja. Maja je v svojem
zapisu pomenljivo zapisala: to in ono.
Prvi so tu za ono, plačano imajo vse
in v enem letu čakajo samo na to, da dobijo podpis o opravljenem delu. Vmes pa
je žurka. Drugi ne potrebujejo
podpisa in se zavedajo, zakaj so prišli. Praviloma so prvi bolj kot ne neodzivni,
če ne že kar nasprotni salezijanskemu poslanstvu, drugi dihajo s poslanstvom.
Ja, kritičen sem do vseh (tudi salezijanskih) ustanov in misijonskih prokur, ki
sicer zbirajo milijone denarja, a morajo zaradi virov delati po sistemu tega
sveta. Pomemben je projekt in papirji, ne pa priprava prostovoljcev in sodelavcev
za oznanjanje Božjega kraljestva.
Mesec je minil, kot vedno pa bodo ostale podobe obrazov. Otroci
Carpinela, Bello Orienta, La Sierre, El Salada bodo ostali v srcu. V vsakodnevnih
mislih in molitvah. V upanju na boljše življenje in na Kolumbijo, ki kljub
kompleksnosti prehiteva Slovenijo na poti sprave in miru.
Komentarji
Objavite komentar