Jezus, utelešena Božja beseda
Najtežji, a tudi najbolj poglobljen »predmet« je Lectio Divina. Prebiranje, premišljevanje, molitev, občudovanje in razlaganje Božje besede ni enako kot prebiranje romana ali novele. Verjetno ima profesor kar prav, ko hrumi izza katedra, da ni čudno, ker ni poklicev, ker se Evropa razkristjanjuje, saj ne živimo po Besedi, nismo pričevalci. Individualizem, aktivizem, duhovna površnost, racionalizem in delitev med vero in delom so stvari, ki so se zakoreninile v nas in nimamo več v zavesti, da je Božja beseda Jezus osebno, ki je v njej navzoč, tako kot je telesno navzoč v Evharistiji.
Ker je torej v Božji besedi dejansko navzoč Bog, Božja beseda ni le Sveto pismo, Biblija, temveč je Logos, 2. oseba sv. Trojice, ki se sklanja k človeku in ta postane Božja beseda za druge ter tako posvečuje zgodovino.
Po tem teoretičnem delu nas v prihodnjih tednih čaka še praktično delo. Branje Svetega pisma s svinčnikom v roki! Nihče se ne more izmuzniti, saj je profesorju prav vseeno, v katerem jeziku imamo Sveto pismo …
Pri Kulturni antropologiji smo izvedeli, od kod 10 zapovedi.
Bog se je sprehajal po zemlji in prišel v Egipt. Pa pravi faraonu: »Dam ti zapoved.« »Katero pa?« »Ne ubijaj.« »Oh, te pa ne moremo sprejeti, kako se bomo pa vojskovali?«
Bog gre dalje in pride do Feničanov ter mu pravi: »Dam ti zapoved.« »Katero pa?« »Ne kradi.« »Joj, kako bomo pa potem prekupčevali? To ni sprejemljivo za nas.«
Bog se napoti do Rimljanov: »Dam vam zapoved.« »Katero pa?« »Ne prešuštvuj.« »Ah, kje pa, to je stil našega življenja. Ne pride v poštev.«
Bog sreča Juda in mu pravi: »Dam ti zapoved.« Jud vpraša: »Koliko pa stane?« »Nič, je zastonj.« »O, potem pa mi jih daj deset!«
Komentarji
Objavite komentar