Knjižni molj ali salezijanski vzori

Ko se za malo za šalo malo zares mudim med verženskimi (ne preveč vrednimi) knjigami, včasih le pade iz kake knjige kakšen zanimiv listek. Nič kaj pastoralno, a vendarle salezijansko, čeprav nismo zanani po ohranjanju in sklicevanju na naše korenine ... Pismo sobrata, ki ga nikoli nisem poznal, sobratu, ki ga tudi ne poznam, pa vendarle razkriva kakšno pikantno zanimivost ...

+!                             Zagreb, 20/XII. 50.


Predragi Francé!
Kakor vidiš Ti pišem iz Zagreba. Sam sem bil iznenaden, ko sem dobil to obedijencijo. Tudi moji tovariši in predstojniki na Reki so bili iznenadeni. Mudilo se je. Sem moral takoj odpotovati. Od srede se nahajam tukaj in sem se že vživel skoro popolnoma. Bilo bi preveč obširno, če bi Ti hotel opisati vse potankosti mojega bivanja tukaj. Tukaj se nahajam in sem rad, ker tako hočejo moji ta višji. Olajšava mi dela misel, da sem namestnik namestnikov in le začasno tukaj. Dva meseca bo to trajalo, če se moj incolatus ne bo podaljšal. Ti ne bom pisal o "žalosti" sobratov iz Reke, ko sem odhajal, zlasti g. Ivan Ljubić je "tarnal". Bila sva oba kaplana in si pomagala, olajšavala delo eden drugemu. Pa tudi g. Pavičiću ni bilo vseeno da odhajam. Je bilo toliko malenkostnega dela, kakor nalašč za me, ki se najrajše ukvarjam z malenkostmi, ker nisem sposoben za velike reči.
Tukaj sva sama z Martinekom Maršičem. On je vse: kuhar, organist, sakristan, pospravlja, nabalja i t.d. Imamo še enega velikopolančana, ki se uči za organista  in nam tudi pomaga pri delu, kolikor more seveda, ker je on tu v prvi vrsti zato, da se uči igrati, zato plačajo njegovi starši precej in se žrtvujejo, da se izšola. Pa kadar je sila tudi on zelo rad pritisne.
Ko sem bil še na Reki sem prejel iz Švice paket od 3 kg in pol. Odstopil sem ga g. Rebeku, razen vitamina, ker so oni zelo potrebni in jih je veliko. Ta paket me je našel tukaj na Reki po zaslugi in dobroti g. Francéta iz Kapele, ki je Pintariču poslal moj naslov. Naj mu (g. Francétu!) Marija povrne tudi to dobroto!
Prosil Te bom da mi o priliki pošlješ njegov naslov da se tudi njemu zahvalim za poslano.
Dragi France! Bi Ti še dolgo moral tolči tako neusmiljeno po teh tipkah, če bi hotel slediti nagnjenju, pa ne morem, ker moram malo pomagati našim v cerkvi, da bo delo pravočasno končano. 
Ti želim vesele božične praznike in srečno novo leto! Naj Ti Jezušček podeli vse tisto, kar si sam želiš!
Prisrčno Te pozdravlja
                                     Tvoj iskreni sobrat
                                     Pelicon


P.S: Nahajam se v velemestu. Denar imam pri roki. Ne dobi se, kar si želiš, pa vendar bi Ti morda imel kako željo. Kakor bratu Ti bom rad ustregal. Samo piši: Vlaška 36. I. Zagreb II. Sam si ne morem domisliti, kar bi Ti rabil.


Da bi kakšen sobrat dandanes še napisal kaj takega svojemu sobratu??? Močno dvomim, ko smo vse preveč polni sami sebe in svojega ustvarjanja ...

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Dobra laž

Ulcinjske soline in plamenci